عکس

عکس ناب-متن ناب و هر چیز ناب دیگه

عکس

عکس ناب-متن ناب و هر چیز ناب دیگه

السلام علیک ایتها الصدیقة الشهیدة


           ******************مادر ستارگان *****************

                 

باردیگر عطر یاس کبود در کوچه و پس کوچه‌های شهر پیچید و بر هر کوی و برزن ، اعلم‌های سیاه به نشانه عزا و غم بالارفت.

عطر شهادت یگانه دختر امین عرب در باغچه دل‌های مسلمانان غوغا کرده است و مردان و زنان ، این روزها در رثای آن بانوی از دست رفته در دریای حزن غوطه‌ورند.

مروارید اشک در ماتم او خجل است زیرا مهر فاطمه( س) چون مهر بر دل های حزین حک شده است.

ستارگان آسمان در رثای آن بانو عزادارند ، نمی‌درخشند و ماه یگانه فرمانروای دشت سیاه شب ، از شرم در دل کوه پنهان شده است.

گفتند و گفتیم که فاطمه فاطمه است و بی‌شک او نه فقط دخت پیامبر(ص) ، همسر علی (ع) ، مادر حسن (ع) و حسین (ع) است بلکه او در میان زنان دنیای اسلام ، محبوب‌ترین و محجوب‌ترین است.

او مظهر دین ، اسوه تقوی ، سرور زنان جهان و الگوی عفت و فضیلت است.

زندگی حضرت فاطمه (س) بانوی نمونه تاریخ بشریت ، در طول قرون و اعصار متمادی الگویی ارزنده و پرارزش برای زنان مومن و خداجوی بوده و گذشت زمان نیز بر شکوه و عظمت این الگو افزوده است.

حضرت " فاطمه زهرا(س) درسال پنجم بعثت در روز بیستم جمادی الثانی ، در حالی که ‪ ۴۵‬سال ازولادت پیامبراسلام (ص)می‌گذشت،در مکه دیده به جهان گشود.

او را به نام‌های فاطمه و القابی چون زهرا، صدیقه ، طاهره ، راضیه ، مرضیه، مبارکه، عذرا، بتول ، محبوبه ،سیده النسا، سیده نساء‌العالمین و خیرالنساء می‌خواندند.

از جمله کنیه‌های آن حضرت ام‌الحسن،ام الحسین ،ام المحسن ، ام الائمه و از همه والاتر ام ابیها است که این یکی از زیباترین کنیه‌های آن حضرت است و به معنای "مادر پدر" است.

و این کنیه آخری را رسول خدا صلی الله و علیه و اله و سلم بر زهرا گذاشته بود ، چرا که برای او همچون مادری دلسوز بود.

"پس از رحلت پیامبر ، مصیبت‌های فراوانی قلب زهرا(س) را فشرد و زندگی را برای او تلخ و غیر قابل تحمل کرد ، از یک سو فقدان پیامبر که هم پدر بود و هم راهنما و از سوی دیگر رفتار توطئه‌گران در غصب خلافت امیر مومنان علی (ع) ، او را ازرد.

این رنجها و مشقت‌ها زخمی ناآشنا را بر دل فاطمه ( س) نهاد چنانچه گفته می‌شود زهرا (س) پس از وفات پدر چند ماهی بیشتر زندگی نکرد و در ان همان مدت کوتاه ان قدر گریه کرد تا ایشان را یکی از بکائین یعنی بسیار گریه‌کننده نامیدند.

آن حضرت بسیار به زیارت قبر پدر می‌رفت و می‌گریست و ناله می‌کرد.

سرانجام اندوه طاقت فرسای زهرا(س) و صدماتی که بر او در دفاع از حریم ولایت وارد آورند ، او را از پای درآورد و بیمار و بستری ساخت.

در مدت زندگی حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت رسول خدا (ص ) بین مورخان و راویان اختلاف نظراست.

بیشترین وقتی که گفته‌اند شش ماه است و کمترین وقت چهل روزاست ، ولی معروفترین نظریه آن است که در سیزدهم جمادی الاولی و یاسوم جمادی الثانی سال ‪ ۱۱‬هجری ،یعنی هفتاد و پنج روز و یا نود و پنج روز پس از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) ، حضرت فاطمه از دنیا رفت و با شهادت او یاد یاس کبود بر دلها و قلب مسلمین جهان باقی ماند.

او در وصیت نامه خود خطاب به حضرت علی (ع) آورده است : " مرا شبانه غسل بده و کفن کن و مخفیانه به خاک بسپار ، راضی نیستم کسانی که پهلویم را شکستند و کودکم را سقط کردند و اموالم را مصادره کردند به تشییع جنازه‌ام بیایند و برایم نماز بخوانند ، قبرم را نیز مخفی کن."
امروز قبر آن حضرت از دیدگان ما پنهان است اما سه مکان را محل دفن ان حضرت می‌پندارند.

خانه خود فاطمه (س) ، بین قبر و منبر حضرت رسول خدا (ص) و قبرستان بقیع از جمله مکان‌هایی هستند که گفته می‌شود فاطمه (س) در خاک مقدس آنان آرمیده است.