عکس

عکس ناب-متن ناب و هر چیز ناب دیگه

عکس

عکس ناب-متن ناب و هر چیز ناب دیگه

تصـــــاویر حرم حضرت امام حسین علیه الســــلام زنده و مستقیــم

السلام علیک یا باعبدالله الحسین

 

تصـــــاویر حرم حضرت امام حسین علیه الســــلام زنده و مستقیــم

 
 

چگونه با انگشت
از کلمات
اقایانوسی را می توان پیمانه کرد؟
بگذار بگویم
خون تو در اشک ما تداوم یافت
و اشک ما تداوم یافت
شمشیر شد
در چشمخانه ستم نشد
تو قران سرخی
((خون ایه)) های دلاوریت را
بر پوست کشیده صحرا نوشتی
و نوشتارها
مزرعه یی شد
با خوشه های سرخ
و هر ساقه
دستی و داسی و شمشیری
ریشه ستم را وجین کرد
واینک
مشتعل می کند
از غطبه سر گلگون حر
که بر دامن توست
ای قتیل
بعد از تو
((خوبی))سرخ است
گریه سوگ
خنجر
وغمت توشه ی سفر
به نا کجا اباد
با میوه سرخ
با نهرهای جاری خوناب
با بوته های سرخ شهادت
وان سرودهای سبز دلاور
باغی است که باید با چشم عشق دید
اکبر را
صنوبررا
بوفضل را
ونخل سرخ کامل را
حر  شخصی نیست
فضیلتی ست
از تو توشه بار کاروان مهر جدا مانده
ان سوی رود پیوستن
و کلام ونگاه
پلی ست
که ادمی را به خویش باز مگرداند
و توشه را به کاروان
 
اما دامنت:
جمجمه عاریه را
در حسرت پناه یافتن
و تبار جنون
خون تو در شن خروشد
و از سنگ جوشید
ای باغ بینش
ستم  دشنمی زیباتر از تو ندارد
و مظلوم   یاوری اشنا تر از تو
توکلام فشرده تاریخی
کربلای مصاف نیست
منظومه بزرگ هستی ست
 
واتمنا بعشر
اه
در حسرت فهم این نکته خواهم سوخت
که حج نیمه تمام را
در استلام حجر وانهادی
و در کر بلا
با بوسه بر خنجر  تمام
کردی
مرگ تو
مبدا تاریخ عشق
اغاز رنگ سرخ
معیار زندگی ست
خط با خون تو اغاز می شود
از ان زمان که تو ایستادی
دین راه افتاد
و چون فرو افتادی
حق برخاست
تو شکستی
و((راستی))درست شد
و ازرواندی خون تو
بنیان ستم ست شد
در پایان مرگ تو
بهاری جوانه زایید
گیاه رویید
درخت بالید
کجای خدای در تو جاریست
کز لبانت ایه می ترواد؟
عجبا!
عجبا از توعجبا!
حیرانی مرا پایانی نیست
و هیچ شاخه نیست
که شکوفه سرخ ندارد
 
و اگر ندارد
شاخه نیست
هیزمی ست نارورا بر درخت مانده
توراز مرگ را گشودی
کدام گره با ناخن عزم تو وا نشد؟
شرف   به دنبال تو
لایه کنان می رود
تو فراتر از جمعیتی
نماز   نیتی
 
یگانه ای وحدتی
اه ای سبز!
ای سبز سرخ
ای شریف تر از پاکی
نجیب تر از خاکی
این    شرین سخت
ای سخت شرین!
تو اب تاریخ را خون انداختی
ای بازو حریر
شاهین میزان
مفهوم کتاب  معنای قران!
نگاهت سلسه تفاسیر:
گامهایات وزنه ی خاک
و پشتوانه ای افلاک
وهمواره
مزرعه سرخ است
ان باغ مینو
که در صحرا تفته کاشتی
یا ثارا...
 
با تشکر آقا حسن م برای متن

بازی زمستانی

همه چیز ازگفتن خاطره های شیرین شب یلدا شروع شد واولین ساعات زمستان،وحالا این سنت به وبلاگها و دنیای مجازی هم سرایت کرده.

 

هرچند ناخواسته اما خوب لطف دوستان شامل حال من هم شد وبه بازی زمستانی دعوت شدم.

 

خصوصیات: من یکم با بقیه متفاوتم مثلا از قورمه سبزی خوشم نمیاد   اخ میمیرم واسه بستنی - پیتزا همبر و هات داگو و لازانیا هم عشقه منه تو سنتیا هم - فسنجون و قلیه ماهی (جنوبیه) -  من زیاد  تو مد نیستم ولی شیک میگردم -   موسیقی رو باصدای وحشتناک بلند دوست دارم  - در حدی که شیشه ها بیاد پایین

با همه دوست میشم  ولی رفیق کم دارم  چی شد؟

 چند وقت پیش داشتم تو چهار باغ مرفتم  سینه سپر   یهویی خدا زد ژس کلمون با مخ اومدیم پایین ( هرموقع اینکارو میکنم همین میشه  به من قیافه گرفتن نیومده )

 

 اولین تجدیدیمو سال چهارم دبستان گرفتم

 اهان راستی من همیشهسر وقت میرفتم مدرسه براهمین منو یه بار گذاشتن مبسر کلاس  از اون موقع همیشه تاخیر داشتم - و به همین خاطر با چکو لغت از سمت مبسری عزل شدم

 چند وقت ژیش تو دانشگا برای اولین بار به صورت کانکرستری وارد یکی از کلاس ها شدم  دیدم یه نفر مثل کاغذ افتاد رو زمین  یکی از دخترای کلاس بین در و دیفال تبدیل به احسن شد بود

 

  حرف اخر - خدابگم فرنوش خانم خدا چی کارت کنه  منو به این بازی دعوت کردی  الهی سوکس شی

 

 

 

 

 

 

 


عید غدیر بر  شما  وخانواده محترمتون مبارک باد -


غدیر خم ریشه در دوران رسالت پیامبر(ص) دارد
واقعه غدیر خم بدون مقدمه نبوده و جریانی برخاسته از یک داده وحیانی یا داده های دینی و ریشه دار در خردورزی پیامبرانه بوده است، در واقع غدیر خم ریشه در دوران رسالت پیامبر (ص) دارد. دکتر سید علیرضا واسعی رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم افزود: شیعه و سنی در اینکه اندیشه اداره و حکومت جامعه یکی از دغدغه های اساسی پیامبر(ص) بوده تردیدی ندارند چنانچه خود آن حضرت نیز در هر فرصتی دیدگاهها و باورهای خود را در خصوص چگونگی اداره جامعه اعمال و اجرا کردند. استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: چنین انسانی که مؤسس جامعه ارزشی و صالح مبتنی بر داده های دینی است هرگز برای پس از حیات خود بی تفاوت عمل نمی کند و به طور قطع برای آن اندیشه و برنامه ریزی دارد که در این جا بحث جانشینی یا خلافت و ادامه دهنده راه مطرح می شود.وی با اشاره به اینکه علی رغم دیدگاههای مختلف شیعه و سنی در مورد مسئله جانشینی و خلافت در کلیت آن بحثی ندارند، افزود: پیامبر در دوران مختلف رسالت و در مقاطع مختلف مردم را به جایگاه امام علی(ع) توجه می کردند که اوج آن در غدیر خم تجلی یافت چرا که پیامبر (ص) می دانست دوران رسالتش به پایان رسیده و احکام و دین در جامعه تبیین شده، پس حرف نهایی را که تکمیل کننده رسالت بود با مردم در میان گذاشت. وی وضعیت زمانی و مکانی غدیر خم را بهترین و شایسته ترین زمان و مکان برای ابلاغ پیام الهی دانست و گفت: شیعه و سنی اعتقاد دارند پیامبر در حجهٔ الوداع مأمور به ابلاغ پیامی می شود که رسالتش منوط به ابلاغ آن است هر چند تفسیرهای مختلفی از این رویداد ارائه می شود. واسعی گفت: به طور قطع برای انسان اندیشمند این سؤال مطرح می شود که چه پیام مهمی است که ۲۳ سال رسالت پیامبر به ابلاغ آن منوط می شود و مطمئنا با تمام اختلاف نظرها باید این پیام، پیامی بسیار مهم و از مقوله نبوت باشد که پیامبر به ابلاغ آن دستور می یابد و شیعه آن را مسئله امامت می داند. رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) ادامه داد: اصل مطالعه در مورد واقعه غدیر نه تنها هیچ مشکلی را ایجاد نمی کند بلکه موجب می شود پرده های جهل و تاریکی از روی یکسری حقایق دینی و تاریخی برداشته شود. وی با تأکید بر اینکه علم تاریخ باید به اهل آن سپرده شود، اظهار داشت: مطالعات تاریخی معمولا به نقد باورهای عوام کشیده می شود که این مسئله نیز از دیگر مشکلات فعالیت های پژوهشی است و واقعه غدیر نیز از همین مقوله است . واسعی با اعلام اینکه در پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در مورد واقعه غدیر هنوز کاری صورت نگرفته است،گفت: شاید به علت وجود نهادهای مختلف که در این عرصه فعال می باشند در مورد واقعه غدیر کاری صورت نداده ایم هر چند جا دارد وارد این فضا بشویم. وی گفت: جامعه شیعه ما که برخی باورهایش بر اساس استدلال و عقلانیت مبتنی استوار نیست و حتی بر اساس استنباط های صحیح علمی هم جا نیفتاده برخی مطالعات را بر نمی تابد و مایل است مطالعات انجام شده در صدد تأئید باورهای خود باشد که به طور حتم یک مؤسسه پژوهشی نمی تواند دنباله رو باشد بلکه باید پیش رو جامعه خود باشد. رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره اینکه در میان اهل بیت(ع) و به تبع آنان شیعیان غدیر خم یک واقعه مهم به شمار می رفته است، افزود: این وضعیت سبب شد تا باور درونی عده ای خاص از یاران حضرت علی (ع) به یک حرکت بیرونی تبدیل و شیعه در تاریخ اسلام پدید آید که همچنان دوام داشته و بر همان اصول خود که اصل خلاقیت و جانشینی پیامبر (ص) حق اهل بیت (ع) بوده و هر کس خلافت آن عمل کند به ناحق رفتار نموده پافشاری کند. وی گفت: لذا در طول تاریخ شاهد هستیم هیچگاه ائمه با حاکمان وقت خود تعامل سازگاری نداشته اند که این مسئله بعد از ائمه در میان عالمان و حتی توده ها ادامه پیدا کرد که در اندیشه سیاسی شیعیان یک نقطه بارز است. دکتر واسعی افزود: در جهان اهل سنت نیز واقعه غدیر بی تأثیر نبوده و عالمان اهل سنت سعی کرده اند آنرا با عقائد خود سازگار نشان دهند که سبب ایجاد عرصه جدیدی در فلسفه سیاسی اسلام شد و کتابهایی در باب احکام سلطانیه و مشروعیت حکومت و احکام آن به همین منظور نگارش شد.

به یاد خواننده خوب و توانای کشور نا صر عبدالهی

 

یکی از همین روزای گم شده
یکی از همین روزای بی نشون
تو همین ثانیه های در بدر
تو همین دقیقه های نیمه جون

تو میای میای به دادم میرسی
تو میای که گریه خوابم نکنه
شب خستگی به رویم نرسه
صبح آینه جوابم نکنـــــه


تو همین شبای بی تو بی سحر
تو میای ستاره در بدر نشه
تو میای آینه آروم بگیره
شب عاشقا با گریه سر نشه
تو که بودنت امید زندگی
تو که دیدنت دلیل بودنه
از تو گفتن اسم و رسم عاشقا
از تو خوندن همهء عشق منه
از تو خوندن همهء عشق منه


عمریه پنجره های خونه رو
به هوای دیدنت وا میکنم
توی نقره ریز اشک و آینه
تو رو گم نکرده پیدا میکنم
تو رو گم نکرده پیدا میکنم


تو همین روزا به دادم میرسی
تو همین روزای بی تو بی نشون
تو همین ثانیه های در بدر
تو همین دقیقه های نیمه جون
تو همین دقیقه های نیمه جون
تو همین دقیقه های نیمه جون

میتونید صدای گرمشو  از لینک زیر بشنوید

http://www.backup-pms.com/g.htm?id=3677 

مناجات

خدایا آبروی من را به توانگری نگه دار و شخصیت من را با تنگدستی از بین مبر
تا مبادا از روزی خوارانت روز ی بخواهم و از آفریدههای بدکردار طلب مهربانی
کنم و در حالتی قرار گیرم که به تعریف وتمجید کسی که به من چیزی داده بپردازم
و از کسی که مرا از امکاناتی منع کرده بد گویی کنم ..............